у меня на М3 задние диски перфорированные цимермановские потрескались, покупал их в бассе моторос, не знаю китай там или нет. они как и все боятся торможений после луж, но по треку чтобы проехать быстро обьезжать их нет возможности.
что касается ПВЛ - по мне так всего 2 человека в Латвии кто может помочь в ремонте М-серий, Айвар из Бауски и Паша из Риги, так что смешно когда его барыгой называют. Народ, давайте уважать друг друга, не отделяя интернет от реальной жизни
Ну а почему бы не поэкспериментировать? Меня стоковые тормоза тоже на 100% устраивали, но на новых (которые стоили так же, как оригинал, ну может на каких 10-20% дороже) субъективно кажется, что резче можно на скоростях 120+ осаживать машину + дырочки прикольные и пыли от колодок нет
Думаю некомпетентные люди писали, которые не знают что происходит с обычными шлангами при торможении.
пыль от колодок и дырки не связаны, у меня на эмке были дырочки и диски все черные вечно от мягкого текстара. резче машину дырки не останавливают, а тормоза просто немного больше охлаждаются. быстрее останавливают 4-6-8ти поршневые тормоза
Да, я это знаю, спасибо. У меня непылящие РедСтафф стоят, я в этом смысле имел в виду. А дырки/канавки и сила торможения не связаны. Дырки для снижения массы и, соответственно, момента инерции диска, для более равномерного износа за счет того, что каку с колодок счищают. Кстати, про охлаждение - более высокая теплоотдача и более равномерное и быстрое охлаждение будет у цельных, не дырявых диском
вот памятка для начинающего тюнера: Calipers - Going to a multi-piston caliper is realy overkill for most street applications ... unless you are talking about high-performance/high dolllar perfomance cars such as Porshe etc. While a multi-piston caliper allows for a more even pressure on the pad, does not move/warp under braking, and has a more consistant pedal feel when heat-cycyled, they do have a down-side ...complexity, longetivity (many parts, seals, and pistons that wear-out) and cost. Rotors- A modern quality cast, one peice rotor is all that is needed for most applications, cross-drilled and slotted rotors have minimal effect on most street driven cars ... it is only at the highest levels do these "modifications" to the rotors surface make much of a difference. Multi-peice rotors (separate billet hat and cast rotor) offer better CONSISTANCY as they expand and contract evenly and do not warp/twist under loads the way that one-peice cast rotors can do ....BUT this effect is seen at extreme levels of performance only. Again this marginal increase in performance comes at a high cost. Rotor Size -Increasing the size of the rotor and caliper has one major advantage ...heat dissapation ... the larger thermal mass of the rotor and caliper help dissapate and distribute the heat generated by braking more efficiently. So you get better and more consistant braking ... not nessessarily shorter distances. The down-side to increased rotor and caliper sizes is Weight ... the worst kind of weight ...unsprun weight acting directly on the suspension components oragainst the inertia of the motor. Brake fluid- OE brake fluid meets minimum safety standards and is fine for street driven cars, if you want beter resistance to fade in high performance applicasions (HDPE, Autocross, Canyon runs) then upgrading to a quailty brake fluid such as Motul RBF600, or ATE Super Blue will REALLY help minise any fade ... combine this with a good pad and you will have years of trouble free fun. SS brake lines -They offer a bit better feel and modulation as they do not bulge and flex like the OE rubber lines doo under pressure ... but they do not offer better stopping performance Bottom line ... Replace the pads, replace the fluid ... $250 at most for Front and Rear ...and you will be amazed by the effect ... combibined with a quality high performance tire and your braking performance will be much better.
Нет, все не так, при торможении обычные шланги сначала расширяются, поэтому торможение начинает происходит позже, плюс с армированными появляется "чувство педали", лучше чувствуешь как сильно ты тормозишь и где остановишься.
Я смотрю все тут у нас ацкие гонщеги, простой тормозухи реально не хватает, она держит всего то 250-280 градусов... в мазаг толком не доехать а без армированных шлангов вооще ни куда