BMW 650i Coupe (BMW 650i xDrive Coupe) V8 petrol engine, BMW TwinPower Turbo technology with two turbochargers and high-precision direct injection, displacement: 4 395 cc, output: 300 kW/407 hp at 5,500 to 6,400 rpm, max. torque: 600 Nm at 1,750 to 4,500 rpm, acceleration [0 – 100 km/h]: 4.9 seconds (4.8 seconds), top speed: 250 km/h, average fuel consumption*: 10.5 – 10.6 litres (11.3 litres)/100 kilometres, CO2 emissions*: 245 – 246 g/km (262 – 263 g/km), exhaust standard: EU5. BMW 640i Coupe six-cylinder in-line petrol engine, BMW TwinPower Turbo technology with twin-scroll turbochargers, high-precision direct injection and VALVETRONIC, displacement: 2,979 cc, output: 235 kW/320 hp at 5,800 to 6,000 rpm, max. torque: 450 Nm at 1,300 to 4,500 rpm, acceleration [0 – 100 km/h]: 5.4 seconds, top speed: 250 km/h, average fuel consumption*: 7.6 – 7.8 litres/100 kilometres, CO2 emissions*: 177 – 181 g/km, exhaust standard: EU5. BMW 640d Coupe six-cylinder in-line diesel engine, BMW TwinPower Turbo technology with multi-stage turbocharger and Common Rail direct injection, displacement: 2,993 cc, output: 230 kW/313 hp at 4,400 rpm, max. torque: 630 Nm at 1,500 – 2,500 rpm, acceleration [0 – 100 km/h]: 5.5 seconds, top speed: 250 km/h, average fuel consumption*: 5.4 – 5.5 litres/100 kilometres, CO2 emissions*: 143 – 145 g/km, exhaust standard: EU5.
Нахрена её называть 640, если там 3 литра? Как всегда маркетинговый ход. Уже эта кодировка потеряла всякий смысл. Могли уж не мелочиться и написать 680. Раньше округляли 4.4 литровик до 540/740, теперь же округляют до 650.
а что им делать, если у них есть моторы обдного объёма, на разные по лошодям/крутящему? ЧТо делать если в один момент на конвеере были моторы 4.8 и 4.4, причом 4.4 мощьнее? Смешно было бы, если бы 640и была бы быстрее 650ой... Я думаю это всё временно. Как когда-то был 2.3, объёмом в 2.5 литра, при этом он был слабее более старого мотора 2.5..
И всё же у купэ такого класса недолжно быть средней стойки! Я в этом убежден. Так было. И не говорите мне про жесткость кузова, ради бога!
Началось у БМВ это с е36... А так да, схожесть некоторая есть, причом уже лет 15 да, но более "мягкий" кузов, для БМВ - нонсенс. Или вес такого купе в две тонны опять же убил бы "чувство бмв"
потому что так оно есть у БМВ это появилось примерно в 1970ом, у Вольво в 80ых. Но на самом деле пофиг.
Может ракурс не тот, но агрессивность пропала, если приглядеться к передним решёткам ,чем то морского слона напоминает.