Какой из кайманов? 981? Он от 38к на мобиле.... По обзорам очень хорош. Ему спойлер от GT4 и норм. свежая гонко тачка без врожленных проблем типа вкладышей)
отлично переименовали тему. Можно еще рассмотреть "Хочу Порше 911, но нет денег. Посоветуйте, в каком городе Литвы Бокстеры свежее".
А что вы скажете за Кайман? https//tnydu.biz/DOyOaD Насколько надёжен двигатель и автомат? Bore scoring / cylinder scratching is not a worry on the 986 models. They do suffer from IMS failures, but that is in practice a fairly rare failure mode. Bore scoring failures on the 987.1 3.4 S are far, far more widespread. PS Только что нашел ответ по двигателю тут: https://www.caymanoc.com/forums/topic/948-cayman-s-34-engine-reliability/ A good compromise would be a 987 3.2 S Boxster if you wanted to go with the 987 shape. It doesn't suffer from bore scoring. IMS is a bit of a worry on the 987 3.2S, but nothing like as big a risk as bore scoring on the 3.4S. This is how I would rank the various risks on 986 and 987s (not including the 987.2 with the new 9A1 engine which is so far proving a lot more reliable): 986.1 MY1997- 2.5 IMS risk (low or very low - opinion is somewhat divided on the dual-row bearing despite the class action data) MY2000 2.7 IMS risk (low or very low - opinion is somewhat divided on the dual-row bearing despite the class action data)* MY2000 3.2 IMS risk (low or very low - opinion is somewhat divided on the dual-row bearing despite the class action data)* MY2001- 2.7 IMS risk (low) MY2001- 3.2 IMS risk (low), cracked cylinder head risk (low) *MY2000 bearing spec status is tricky to establish - ie you probably can't be entirely sure what is fitted to a MY2000 car without physical inspection 986.2 MY2003- 2.7 IMS risk (low) MY2003- 3.2 IMS risk (low), , cracked cylinder head risk (low) 987.1 Boxster: MY2005 2.7 IMS risk (low) MY2005 3.2 IMS risk (low) MY2006- 2.7 No major risks MY2006 3.2 Possible low IMS risk, IMS specification unconfirmed MY2007- 3.4 Bore score risk (moderate or high - apparent lower incidence versus Cayman probably reflects production numbers rather than lower failure rate) 987.1 Cayman: MY2006- 3.4 Bore score risk (high) MY2007- 2.7 No major risks To all of that you can add the risk of the open-deck bores on all of these engines eventually going oval or cracking. Not sure if any of them are at greater risk of this than others. In the end, the only really risky 986 or 987 in my view is the 987.1 3.4. The rest are pretty reliable.
Кайман в руках конченого отморозка это весело и страшно. Валит именно по фану. Тот редкий случай когда понимаешь ЗАЧЕМ человек выехал на трек!!! Получил заряд бодрости от поездки!
C 911м тоже всё в порядке. Но нету французкого безпредела! В 911м феноменальное сочетание двух машин в одной. На треке выхлоп орёт, коробка переключается так что машина подпрыгивает, фунция атортизаторы отсутствует-каждая кочка ощущается. Кнопка комфорт и другая машина. Переключение коробки видно только по тахометру, выхлоп еле слышен и комфортная подвеска.