Вот смотри... У меня одна машина. Есть задние сидения, там даже можно сидеть и иногда там ездит ребенок. Но при этом я довольно часто катаюсь по трэку. Зимой я тоже на ней ежу. Я не требую от машины ничего, для чего она не предназначена. Когда удается покататься по трэку, я понимаю, что кондей мне не к чему, музыка тоже не нужна. Да и задние сидения тоже в топку. Но вот на данном этапе они мне пока нужны. Так вот GTS Е92 и CSL более приспособлены к трэку и менее пригодны для повседневности. Подогрева жопы нет и т.д. КОНДЕЯ может не быть с завода. Вполне возможно и у меня кондей потеряется со временем. Что касается поршей и кондишек, то самая быстрая машина будет всегда с наименьшим количеством опций. И тут много факторов кто купил именно такой автомобиль и зачем. 615 сильный Evo 9 будет быстрее за 30к евро со всеми доработками. Вот без преувеличений, но лицезрел как E36 318 компакт проехала быстрее GTR`a в наших реалиях. Или Lotus или Opel Speedster. Нелицеприятные факты. Вес решает. Маркетинг, о чем я и говорю. Главное чтоб еще звук двигателя не из колонок.
Прямо таки холивар устроили!) ИМХО, GTS это просто бизнес - ничего личного. Раз народ хочет "эксклюзива", то компания предлагает. ТТХ тут вторичны.
Я вообще слова плохого не сказал про М4, я просто от GTS ждал большего. Хардкорности а не пафосности и какихто противоречивых фенечек.
Да но она не стала пушинкой летящей по ветру, значит это все чисто косметические украшения которые они назовут прорывом в айродинамике. Но теперь всем владельцам троек от самого маленького мазута, до М4 захочется чет поменять в своих машинах и стать более похожими на GTS. Ну или хотя-бы дисочки захочется...
вот блеать заладили .. не тру тачка! говно и т.д. нормальная тачила! если их делают, значит кому то реально такую надо.
Причем здесь вес? Ты по английски читаешь? Этого мало: Engine 3.0L Turbo 6 Cylinder (S55) 493 bHP (500 HP) (16% increase over standard M4) @ 6250 RPM 442 lb-ft torque (10% increase over standard M4) @ 4000-5500 RPM 6.5 lbs/hp weight-to-power ratio 0-60 mph: 3.7 sec Top speed: 189.5 mph (governed) Water Injection System for enhanced cooling Water Injection System First in a production road car Achieves similar levels of cooling found in the standard M4 Water injected as fine spray into intake manifold where it evaporates, lowering intake air temperature (by additional 80° F) and reducing final compression temperature in combustion chamber, thus minimizing risk of knock and allowing higher boost pressure and advanced spark timing. 3 water injectors in the intake plenum chamber each supplying water to 2 cylinders, for uniform distribution. 1.3 gallon water tank, water pump, sensors, valves all housed in trunk underfloor Pump supplies water to injectors at approximately 145 psi. Water injection quantity varies depending on load, engine speed and temperature, keeping water consumption to a minimum. Maintenance free except for top ups The BMW M water injection system is equipped with a sophisticated self-diagnosis system. If the water tank runs dry, or in the event of a system malfunction, appropriate measures are taken to protect the engine. When engine is turned off, all water in hose system is drained into the tank to prevent system components from icing up. Frost-proof water tank See full press release below for more technical discussions of the water injection system Lightweight Design DIN curb weight of 3329 pounds (ECE curb weight: 3,494 lbs) CFRP hood approximately 25% lighter than aluminum hood of standard M4 Air outlet on hood optimizes airflow and reduces lift at front axle CFRP instrument panel support Lightweight CFRP rear spoiler wing, attached to trunk by CNC milled aluminum supports - can be set to 3 positions CFRP adjustable front splitter lip - can be set in two positions for road or track CFRP rear diffuser CFRP single-piece driveshaft is even lighter than that of the standard M4 Bucket-style M sports seats in Alcantara (including lightweight backrests with cut-outs) New, asymmetrically styled lightweight center console (in between seats) shaves around 30% off the weight of corresponding component in standard M4 Rear seat delete. Area now trimmed in glass-fiber-reinforced plastic (GFRP) with a carbon sandwich bulkhead to the rear Door panel trim and rear side panel trim with modified design geometry and special lightweight construction with renewable natural materials reduce weight by 50% compared to standard components Door release pull loops replace conventional door handles Suspension System Three-way adjustable coilover suspension Mechanically adjustable compression and rebound settings, with precise independent adjustment of low-speed and high-speed compression. Anti-roll bars and support mounts are matched to the significantly increased engine power Steering Steering torque curve optimized by modifications to the front suspension kinematics and incorporating asymmetric steering support mounts and a motorsport-derived, custom-designed, milled swivel bearing which allows optimized axle geometry for lateral dynamics and steering torque. Swivel bearing also allows the use of 9.5 inch wide front wheels Front camber set to minus degree setting for increased cornering lateral forces Higher damper clamp with the ball joint in the front axle support mount results in substantially increased camber stiffness and provides faster response to lateral forces, which is already enhanced by the wider wheels (19 inch front wheels / 20x10.5 inch rear). Tires / Wheels Mixed-size Michelin Pilot Sport Cup 2 tires (front: 265/35 R19; rear: 285/30 R20) Forged machined-polished M Star (Style 666M) wheels in Acid Orange 19-inch front wheels (9.5 J x 19) and 20-inch (10.5 J x 20) rear wheels Other Technical Highlights M Carbon Ceramic Brakes Modified rear brake system of M4 GTS features modified specifications for improved friction coefficient Front brake guards adapted to improve ventilation
Гоша, давай тебе "запилим" 500+ ? Боюсь, что слёт с гарантии правда Хотя не сказано. Сделки с кондеем сам выкинешь. Нави втюхаем. Аирбёг тоже. Раму тоже сварят, можно даже модную, с кристаллами Сваровски
Примерно 1кг 200 грамм. Для гонщиков это важно. Хотя можно клизму каждый раз перед треком делать. Тогда нави можно оставить.
Да читал я это все. Water Injection System применялась на самолетах во времена второй мировой войны. Это конечно интересно! Вот весь первый абзац про то как они утяжеляли машину. Весь второй абзац про то как облегчали. Ну и обвес. Потом о том, как они сделали развал более агрессивный. И резину поставили правильную. Ну если серьезно, у GTS более мощный двигатель, новый обвес. Все остальное маркетинг.
И чет мне подсказывает, что бодикитовский галс файбер реинфорсд пластик будет сука легче оригинального гтсовского