да, 218.Этим летом это стоило 432 евро в пересчете с литов. Сей-час это стоит 460 + 15 за установку, но и модели поновее будут, можно плучить 278лс/620нм (если память не изменяет). Но и того что имею вполне...
У меня литва не открывается. Владею е65 231 лошадь наверное можно хорошо раскачегарить,через месяц заканчивается гарантия буду чиповать, а где делал?
извини, дал неправильную ссылку, правильная тут http://www.dieseltuning.lt/ там и делали, толко там делать нехрен, легко можно самому (подробная инструкция прилагается, 2 разьема пересоеденить) купить можно на сайте производителя, но сначало проверь может литовцы дешевле отдадут, позвони им, может на месте нет, или имеют ещё старые модели?
нет, это другое и сильно дешевое, такое я боюсь, как я вижу там компьютерные разьемы, а это не алле, да и что внутри бог его знает, хотя может и все в порядке, просто брэнд нэйм новый. Я бы не брал.
jesli menjat tolko podacu topliva, to eto daleko ot normalnogo chip tuninga. Za eti dengi ludse normalnij chip-tuning sdelat.... efekt budet ludse...
The Tuningbox connects between the original computer and the injection system of your car. The Tuningbox intercepts the data coming from the original unit, recomputes and optimises the data before sending the modified parameters to the pump (only the volume and time of injection are altered, never the injection or turbo pressure). The modification may be analogous, as on the early Tuningbox DH models. On the other models, software data modification is used, which means that the Tuningbox CR, VP and IP models, etc., contain a program which can be modified or adapted to suit the model of car and any changes made by the car manufacturers. Принцип работы бокса близок к принципу чипа, и итог тот же, только бокс гарантирует зашиту от кривых рук и мозгов, да и при прописки чипа используют оригинальные и уже готовые проги, согласен что правильный чип возмжно правельнее бокса, но тогда он должен быть шницером (цена?)а не от Васи. Увелечение мошьности вы получите реальное и ошутимое, я об этом говорю не по наслышке а как юзер данного приблуда. Да и для двигла это безопаснее.
Бред Принцип коробки это ФОЛЬСИФИКАЦИЯ данны сесоров. Я уже видил пару дохлых двиглов после этих павер боксов. При переписке мозга, комп выполняет четко свои функции и остается способность видите неисправные сенсоры. Мощность при чиповке можно сделать КУДААА... ощутимее или же куда безопаснее Павербокс не изменяет сигнал на коробку, а это вах как не хороше при поднятии мощности свыше заводских параметров. И што все так прицепились к этому Шницеру, видил я их прошивки - обыкновенная прога, по мощности ниже среднего, платите вы за имя и все, короче понты одни. Это павер бокс просто дешевле чем нормальная чиповк, но могу дать гарантию что куда опаснее.
Da polnaja reklama, tut ja dumaju daze uvozajemij ATWAR soglasitsa. Cto znacit krivije ruki i mozgi? Prosto nado obrascatsa k ludjam, kotorije eto umejut delat... Eti tak nazivaimije pribludi prosto izkazajut dannije s datcikov tem samim zastavlajut rabotat ECU v nestandartnom rezime. Konecno nicego neslucitsa, no gramotnij chip vso ravno ludse. Podumai kak universalnij powerbox mozet rabotat ludse programmi, kotoraja sdelanna imenno pod tvoju masinu? P.S Jesli cto to VASJA programmi ne piset aa tolko scitivajet i zalivajet (toze samoje delajut bolsenstvo kantor) a ostalnoje krasivije reklami i bolsije brandi. Programmi pisut programmisti, kotorije specializirujutsa imenno na etom. NO VIBOR ZA VAMI!
ок, можно узнать список параметров которые меняет чип? обьясните зачем нужно менять и что можно изменить меняя программу адаптивного автомата? Как вы прочитали бокс перехватывает и изменяет сигнал который идет на топливный насос тем самым увеличивая обьем и длину подачи топлива, я эксплуатируя данную хрень не заметил каких либо отклонений кроме серьезно увеличившийся мошности. Вы упоминаете название универсального повер бокса времен зари кооперативного движения - так это совсем другой уровень. Какая универсальность? На каждый двигатель своя модель. Я проштрудил кучу инфо по поводу этой дряни и то что касается этой модели не нашел негатива. Недано нарвался на описание чипа АБТ для ауди, там сказано типа так - что мы не только меняем подачу топлива но и изменяем некоторые другие параметры. А каие забыли написать. Может знатоки чипа мне обьяснят? Спасибо
стремление знать больше является очень позитивной чертой! Я просто думаю что будет у меня стоять в следующей машине, приглядываю Е61 3.0хд. Тем что стоит в этой,очень доволен. Так что надо откорректировать в коробке?
polnostju oglasen, tak net daze smisla objesnjat, vso uzse davno opgovorili pro etu temu CITAT FORUM NUZNO!
Нашел на форуме все что посвяшено чипу, и выяснил что никто ничего толком обьяснить не может, а так же комменарии о том что чип должен менять программу в коробке воспринимаю как полное незнание и не понимание темы. Потому всем интересуюшимся посвяшается (из авторитетного источника, разговор идет о моделях VAG 5 летней давности, а технологии с тех пор заметно улучшились) : The Chip (Chipping) Since all operating parameters of these engines are electronically controlled and their operation is governed by a memory chip in the engine ECU (electronic control unit), this modification consists of installing a different program on one or more "chips" contained within the engine ECU to alter the engine's operating parameters. Typically, these chips will slightly increase the maximum turbo boost pressure, considerably increase the maximum quantity of fuel delivered, and may slightly advance the start-of-injection timing under load, but with little or no effect on calibration at part-load conditions. Installation: On A3 and B4 vehicles, the affected chips are "socketed" to the main board, so it is possible for an aftermarket chip to be purchased and installed by a moderately competent do-it-yourself mechanic following the manufacturer's instructions. On later models the affected chips are soldered to the circuit board and can only be serviced using highly specialized tools, generally only by the vendor of the chip. It is recommended that this task be left to the vendor of the chip in question, in all cases. Advantages: Easy, since you don't have to do it yourself. No home calibration or adjustment is necessary (although the fuel injection timing must be properly set to avoid excessive exhaust smoke). Suitable for someone who wants more power but knows very little technically about how the vehicle operates. Completely invisible to the eye, and to electronic scan tools unless the user of the scan tool knows specifically what to look for and is specifically testing for it. There is a large power gain, instantly noticeable when driving the vehicle. All vehicle diagnostic and sensor-checking functions remain intact. Disadvantages: For later models, it is difficult (but possible) to reverse the modification should the need arise. For earlier models, reversing the modification is straightforward due to the socketed chips. It's hardly an issue ... you'll never want to go back to stock anyway. You are your own warranty. Cautions specific to this modification: Injecting more fuel using the stock injectors inherently extends the injection period later in the power stroke, so exhaust temperature will go up during prolonged operation at greater than the stock power output. Due to richer air/fuel and extended injection period, the tendency is towards more smoke in the exhaust, but normally the chip manufacturers stay within limits of exhaust smoke that are acceptable to most people and within limits of acceptable exhaust temperature. The vehicle will be more sensitive to fuel quality and proper setup of the injection timing for exhaust smoke. Set injection timing within specifications per shop manual but close to the "advanced" limit in order to ensure that the pump has enough capability to provide sufficient timing advance under load, otherwise exhaust will be smokier than necessary and the exhaust temperature will be higher than necessary. *DO NOT* use the "adaptation" settings in VAG-COM to provide more timing advance than the chip already specifies. Suggested modifications in parallel: Turbo boost gauge; exhaust gas temperature gauge if vehicle is used for trailer towing or for prolonged operation near maximum speed and load; larger oil cooler. De-restricted intake and exhaust systems won't hurt. "Bang for the Buck": If in doubt, DO IT! What if I want more? A chip can be made to work with the next size bigger injectors, although it may take some effort (see later section). If any problems arise because of this, you are on your own to solve them. Clutch slippage, turbo damage, and high exhaust temperature are potential issues if modifications go far beyond that of a chip. Some people have run tuning boxes together with a chip, but this defeats the safety margins that the chip and box programmers have each individually built in, and there is a high probability that the maximum fuel delivery of the injector pump will be reached, causing all sorts of drivability and "check engine" problems. Dyno testing has found limited benefit from chip and box together ... typically there is more clutch-destroying torque, but little more peak power. Back to Top Tuning Boxes There are too many different suppliers of "tuning boxes" to list here. In some cases, the same device is sold under different names. They vary from simplistic passive electrical circuits to microprocessor-controlled devices. Some have multiple adjustments to allow calibration to different operating conditions and some are "plug and play" with no adjustment possible. All tuning boxes operate by altering the communication between the fuel injection pump and the engine ECU so as to increase fuel delivery under certain conditions. Typically, tuning boxes will considerably increase the maximum amount of fuel delivered at full load, will not change the steady-state boost pressure, and may or may not have some effect on injection timing. Installation: Plug-and-play types are easy for the do-it-yourself mechanic following the manufacturer's instructions. Generally, unplug the large electrical plug at the injector pump, plug the box in so that it is now "in between" the two parts of the injector pump's electrical plug. Most boxes require one wire to be spliced into the wiring harness of the vehicle, either at the MAF sensor, the accelerator pedal position sensor, or the manifold air pressure sensor. Soldering may be required to do this, or the box manufacturer may provide suitable plugs to allow it to be done without disrupting stock wiring harnesses. Adjustable types may require experimentation following installation in order to get the settings right ... if you have a non-standard configuration, expect this calibration to take a lot longer than actually installing the device. PLEASE ASK QUESTIONS RELATED TO A SPECIFIC UNIT TO THE VENDOR OR SEARCH EXISTING THREADS ON THE FORUMS to avoid creating unnecessary forum traffic. Advantages: Relatively easy installation, possible for the do-it-yourself mechanic. Some types have fine-tuning adjustments which can either be left alone or customized to a given application. Plug-and-play types are suitable for someone who wants more power but knows very little technically about how the vehicle operates. The modification is readily visible but easily removed should the need arise. Electronic scan tools may not display correct sensor values due to the way the box modifies some stock signals in order to perform its job. There is a large power gain, instantly noticeable when driving the vehicle, but typically gains are smaller than achieved by a chip. All vehicle diagnostic and self-checking functions remain intact but the accuracy of some sensor displayed values may be affected - easily solved by temporarily removing the box from the system. Disadvantages: The modification is readily visible but easily removed should the need arise. On boxes that require a spliced or soldered wiring harness connection, that connection (even if unplugged) is going to be more or less visible (depending on where you put it) and not easily removed. Some tuning boxes have been known to cause drivability problems and "check engine" lights under certain conditions. Sometimes the adjustable boxes can be adjusted to eliminate these faults, but not always. You are your own warranty. Boxes with multiple adjustments allow fine-tuning to arrive at an optimum setting, but having the ability to adjust something inherently means that there are far more possible ways to get it wrong rather than right. But boxes with no adjustments cannot be adjusted if they don't work in your particular application. PLEASE ASK QUESTIONS RELATED TO A SPECIFIC UNIT TO THE VENDOR OR SEARCH EXISTING THREADS ON THE FORUMS to avoid creating unnecessary forum traffic. Cautions specific to this modification: Injecting more fuel using the stock injectors inherently extends the injection period later in the power stroke, so exhaust temperature will go up during prolonged operation at greater than the stock power output. Due to richer air/fuel and extended injection period, the tendency is towards more smoke in the exhaust, but normally the box manufacturers stay within limits of exhaust smoke that are acceptable to most people and within limits of acceptable exhaust temperature. The vehicle will be more sensitive to fuel quality and proper setup of the injection timing for exhaust smoke. Set injection timing within specifications per shop manual but close to the "advanced" limit in order to ensure that the pump has enough capability to provide sufficient timing advance under load, otherwise the exhaust will be smokier and exhaust temperature will be elevated. *DO NOT* use the "adaptation" settings in VAG-COM to provide more timing advance than the box already specifies. Suggested modifications in parallel: Exhaust gas temperature gauge, if vehicle is used for trailer towing or for prolonged operation near maximum speed and load; larger oilcooler. De-restricted intake and exhaust systems won't hurt. "Bang for the Buck": Generally very good, but beware of potential problems, especially if you are trying to use the box together with another major power-adding modification. Power gains are typically going to be less than that of a chip, due to the inability of currently available tuning boxes to do anything about the boost pressure. What if I want more? Some people have run tuning boxes together with a chip, but this defeats the safety margins that the chip and box programmers have built in, and there is a high probability that the maximum fuel delivery of the injector pump will be reached, causing all sorts of drivability and "check engine" problems. If you see yourself wanting more power than the box provides on its own, then this may not be the best way to go, because if you want to burn more fuel then you need more air, and boxes available to this date do not affect the boost pressure. Using a tuning box together with bigger injectors may or may not work, but it typically isn't the best way to go unless the box is specifically set up for the bigger injectors, because neither box nor injectors specify more intake air than standard, and you'll need more air if you want more power rather than black smoke.
Спасибо, хорошая инфа на счет павер бокса, я правдо не совсем осозновал что он не увеличивает буст и теперь считаю этот девайс вообще выкинутыми деньгами. Я могу гарантировать что при перекаллибровке компа мощность и надежность на много больше. По каробке передач(автоматическая) - комп посылает сигнал на коробку моксимально допустимого крутящего момента и работа коробки коорденируется в зависимости от того - достигнут ли максимально допустимый крутящий момент. Грахик фунуции двахмерный, зависимость от обаротов, выдает моксимально допустимые нютоны - после чего включаются режимы снижения мощности или перехода на следующую передачу - в зависимости от полпжения педали, нагрузки и состояния коробки.
Спасибо за коммент, это уже больше похоже на дискуссию чем текст типа "иди читай форум" И всё таки... Правильная прошивка чипа это лучше чем бокс, так как регулируется как и буст так и в некоторых версиях и подача топлива, согласен. Но увеличение мошности можно добитсться с помошью дорогого бокса ( не за 100 лат) который не включается при холодном двигателе, отключается при любой аномалии итд. Поверь что коробка передачь при этом перелючает и выполняет свои функции очень корректно, именно как ты описал, а с дуру можно и Йух сломать. Плюс еще в том что не хочеться разрезать мозги и перепрограмировать (безвозвратно!) микросхему, и должен отметить на машине стоимостью 30-50 тыс. Так же это применимо для машин с гарантией, просто вытаскиваешь эту хрень. Здесь топик о е39, ну наверно можно рискнуть! Только когда спрашивают о е65 ( где в случае чего ремонт двигла будет стоить столько же сколько е39) то я бы обратился за дорогим боксом, с хорошей репутацией. А такие есть, посмотри что внутри дорогого и дешевого, они не все одинаковые. Если у меня что то случится то я обязательно напишу, только судя по разным форумам народ очень доволен. Спасибо за внимание.
У тебя блок управления EDC16 и там без всяких проблем все можно вернуть обратно даже паять ни чего не надо, только когда идет перекаллибровка мозга это совсем не тоже самое как на%баловка их.
V poste Slow mne ponravilas odna fraza VAG-COM, interesno kakoje eto imejet otnosenije k BMW? Po etoi fraze uze mozno sdelat vivod cto eto universalnaja stuka prednaznacenno sudja po etoi fraze dla AUDI/WV. Tut ja soglasus s ATWAR cto eto vikinutije dengi po sravneniju s CHIP TUNINGOM
Двигатель BMW считается из начально фарсированным по сравнению с др. маркам машин! Вы не умнее чем инжинеры BMW! Вы пацаньчики по сравнению с ними! Cуществует BMW ALPINA это и есть тюнингованный BMW! Они меняют поршня, шатуны,каленвал, распредвалы,ставят другую системы охлаждения, КПП и редуктора повышенного трения, выхлопную систему и много чего другого. И наз. BMW Alpina, а не чипованный BMW х** знает у кого. Сколько сгорело уже этих тюненгованных BMW из-за возгорания турбин(на дизелях и бензах) Скока перегретых движков? Вы можете дать гарант что всё будет ОК? Или как обычно -вы недосмотрели то,это,нето залили...., так нельзя, это не мы... Ненадо говотить всем что -мол тебе героин не такой продали - попробуйте наш, наш 100%! Мне понравилось до 10% снижается ресурс, у 3.0d ресурс фарсунки до 150км при нормальном эксплуатации. Обычно живут 120 тыщ. Для большенства машин с 3.0d, тюнинг означает поменяй фарсунки, турбину, и как обычно доходит до капиталки, как всегда прокладки прогарают, масло со всех щелей прёт. Бл* 10% смешно! Поживи на допинге и посмотрим, на скока ресурс уменьшается! Знакомый за границей, 24тыщ. на BMW E60 3.0d тюненге отъездил - двиган в хлам, он по такому дешнану как у вас не тюнинговал. Грит сок выжал и выкинул, жалко стало. Сказал лутше 4.5d и никаких проблем. Если бы такие пацаны как вы производили машины - поняли бы что, как это тяжело сотворить двиган с хорошим ресурсом или продлить ресурс. Почему-то тока умеете уменьшать. Вот чтобы не было такого флуда. Скажите сразу. Приезжайте к нам, и мы вам установим крутой тюнинг которая выжмет сок из вашего двигла и при этом вы получите от этой выжимки или отжига удовольствие! Я конечно понимаю что всем надо жить, но включать такую пластинку это не хорошо P.S Бесплатный отжиг - только на чужей машине!